Samochody zasilane na LPG już od lat cieszą się w Polsce dużym zainteresowaniem. Powód jest prosty - cena autogazu jest niemal dwukrotnie niższa od oleju napędowego i benzyny. Dlatego nie dziwi, że producenci instalacji LPG ukierunkowali się w tworzeniu instalacji do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Jeszcze do niedawna montaż instalacji gazowej w jednostce napędowej z bezpośrednim wtryskiem paliwa był trudny do wykonania oraz niebotycznie drogi. Barierą było umiejscowienie wtryskiwaczy benzyny, które są zlokalizowane w komorach spalania, gdzie panuje wysoka temperatura. Technologia bezpośredniego wtrysku benzyny pozwala chronić wtryskiwacze przed jej działaniem właśnie dzięki samemu wtryskowi, bowiem wtryskiwana benzyna chłodzi wtryskiwacz. Jednak w przypadku, kiedy silnik jest zasilany autogazem wtryskiwacze benzyny nie pracują, co może przyczynić się do ich uszkodzenia.
Konieczne było zatem opracowanie sposobu, który chroniłby te podzespoły przed działaniem wysokiej temperatury. Opracowano sposób poprzez który, wtryskiwacze benzynowe cały czas są przemywane krótkim dotryskiem benzyny przy jednoczesnej pracy na LPG. Obecnie instalacje pracują na stosunku zużycia benzyny tylko w 10% bądź nawet przy użyciu najnowszych technologii jest to praca w 100% zasilaniu tylko gazowym.
Ceny porządnych instalacji gazowych do aut zasilanych 4 cylindrowymi jednostkami zaczynają się już od 4500zł brutto. Obecnie firma DC Auto montuje takie instalacje do zasilania na bezpośrednim wtrysku do praktycznie wszystkich marek na polskim rynku.